فروشگاه روغن های گیاهی و خراطین

فروش کلیه روغن های گیاهی ، خراطین ، زالو ، مار هندی

فروش کلیه روغن های گیاهی ، خراطین ، زالو ، مار هندی

فروشگاه روغن های گیاهی و خراطین

فروش انواع روغن های گیاهی
روغن خراطین روغن زالو روغن مار روغن ارگان

فروش انواع ماریانا برای بانوان
فروش انواع روغن برای پوست و مو
فروش انواع روغن های حجم دهنده

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

روغن بادام تلخ اعلا

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۷ ب.ظ

 

 

#روغن_بادام_تلخ

خواص روغن بادام تلخ اعلا   :

تقویت کننده و حالت دهنده مو،

مسکن درد مفاصل و خشکی عضله ,

رفع گوش درد ,

خشکی و چین و چروک را از بین میبرد ,

به راحتی باعث کاهش دردهای مفصلی میشود ,

 رفع لک های پوستی و شفاف کننده , مرطوب کننده پوست

 

 

توضیحات بیشتر   👇👇👇👇👇👇

 

 


 

 

بادام تلخ

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ

 

روغن بادام تلخ: تقویت کننده و حالت دهنده مو، مسکن درد مفاصل و خشکی عضله

 

رفع گوش درد

خشکی و چین و چروک را از بین میبرد

به راحتی باعث کاهش دردهای مفصلی میشود

رفع لک های پوستی و شفاف کننده

مرطوب کننده پوست

 

درمان لک های پوستی- ضد درد مفاصل و روماتیسم – رفع خشکی

روغنی با رنگ طلایی تقریبا روشن و بوی ضعیف تلخی  .   جهت رفع لکه و صاف شدن چین و چروک پوست  .   رفع خشکی و ترک دست و پا و برطرف کردن درد و صدای گوش نافع است  . 

موارد منع مصرف  : مصرف خوراکی ممنوع است   .   مصرف در اطراف چشم ممنوع می باشد   . 

دستور مصرف : روزانه ۳-۲ نوبت بر روی موضع ماساژ داده شود  . 

طبیعت : از نظر طب سنتی مغز آن در آخر اول گرم و خشک و روغن آن در اول دویم گرم و مایل به رطوبت است   . 

روغن بادام تلخ  خالص به روش کلد پرس تهیه می شود و هیچ گونه افزودنی و یا نگهدارنده به آن اضافه نشده است   . 

روغن بادام تلخ حاوی ویتامین های  B6 , B2 , B1 , A , Eکه همگی برای پوست مفیدند می باشد   . 

 روغن بادام تلخ  دارای دیاستازامولسین  ،  آمگدالین و اسانس بادام تلخ به نام آلدوئید بنزوئیک می باشد و از  قدیم الایام جهت درمان دردهای مفاصل و روماتیسم استفاده می شده و امروزه در دنیا جهت آروماتراپی استفاده می شود در ضمن روغن بادام تلخ دارای اولئات گلسیریل نیز می باشد   . 

این محصول بر اساس ۲۲ درصد اسید اولئیک استاندارد و تأیید شده است   . 

روغن بادام تلخ  به راحتی جذب شده و پوست شما را مرطوب می کند که به عنوان یک مرطوب کننده بسیار عالی عمل کرده و برای پوست های خشک و حساس ایده آل است و از اشعه های مضر UV محافظت می کند   .   دانشمندان و محققین در طی مطالعات و تحقیقات دریافته اند که این روغن اثر بسزایی در درمان خشکی  ،  ترک و شقاق پوست داشته که از آسیب های پوستی جلوگیری کرده و سلول های پوست را ترمیم می کند  ،  همچنین باعث از بین رفتن لک های پوستی شده و افرادی که در فصول سرد پوست و بدنشان شقاق می شود اگر با روغن بادام تلخ شقاق را چرب کنند از سایر چربی ها زودتر شقاق را بهبود می بخشد   .   برای از بین بردن بوی بد پا و زیر بغل و آلت تناسلی بسیار مفید است   .   چکاندن روغن بادام تلخ در گوش باعث رفع صدا  ،  درد و ورم گوش می شود   . 

جهت درمان لک های پوستی روزانه ۲ تا ۳ نوبت به پوست ماساژ داده و بعد از ۲ ساعت با آب و صابون مناسب شستشو کنید   . 

جهت اسپاسم و درد مفاصل  ،  خشکی  ،  ترک و شقاق پوست روزانه ۲ تا ۳ نوبت به موضع ماساژ داده و روز بعد بشوئید   . 

توضیحات بیشتر

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و درمان انواع بیماری ها

با استفاده صحیح از این روغن می توانید تمام خواص روغن بادام تلخ و فواید درمانی آن را دریافت کنید  .   این روغن برای سلامت پوست و درمان عفونت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و از دیگر خواص آن می توان به ضد ویروس ،  ضد قارچ و ضد باکتری بودن آن اشاره کرد  .   این روغن همچنین دارویی عالی برای از بین بردن کرم های روده می باشد

خاصیت تب بر بودن روغن بادام تلخ

از زمان های باستان ،  عناصر تلخ همیشه به عنوان داروی تب بر مورد استفاده قرار می گرفتند  .   از آنجا که عناصر تلخ دارای ترکیبات آلکالین می باشند و دارای ماهیت سمی بودن هستند  .   این سمی بودن و تلخی بطور موثر مانع از رشد عفونت بدلیل باکتری یا ویروس ها در بدن می شوند و در نتیجه باعث می شوند تب بدن کاهش یابد  .   به همین دلیل روغن بادام تلخ در دوز های خیلی کم به عنوان داروی تب بر برای تب های خیلی شدید مورد استفاده قرار می گیرد  . 

آرامبخش

ترکیب سمی گلیکوسید موجود در روغن بادام تلخ ،  بر اعصاب تاثیر می گذارد و آن ها را بی حس می سازد و دردها را تسکین می بخشد  .   به همین دلیل دارای تاثیرات بی حسی می باشد  .   از این روغن برای بی حسی تنها باید بطور موضعی استفاده کرد  .   برای بی حسی هرگز این روغن را نخورید زیرا ممکن است کشنده باشد

سلامت  پوست و مو

اگر از روغن بادام تلخ که با آب ترکیب شده است و رقیق شده است بطور موضعی بر روی پوست و مو استفاده کنید می توانید پوست و موی خود را در برابر عفونت ها حفظ کنید  .   روغن بادام تلخ دارای خواص فراوانی برای پوست و مو می باشد  به همین دلیل در انواع کرم های مرطوب کننده ،  کرم ضد پیری  ،  ضد آفتاب و پاک کننده صورت و مو مورد استفاده قرار می گیرد  .   یکی از مهمترین خواص روغن بادام تلخ برای پوست آبرسانی آن می باشد  .   بنابراین برای پیشگیری ااز چین و چروک پوست  ،  درمان ترک دست بدلیل سرما زدگی و تیره شدن پوست از دیگر خواص این روغن می باشد

خواص روغن بادام تلخ  برای سلامتی به ویژگی های تب بر ،  ضد باکتری ،  ضد قارچ ،  آرامبخش ،  بیهوشی ،  ملین ،  ضد سرطان و ضد اسپاسم نسبت داده می شود  .   ۵۰% از روغن بدست آمده از بادام تلخ حاوی سه مولفه اصلی بنزوآلدهید ،  گلیکوسید و هیدروژن سیانید می باشند ،  در حالی که ۵۰% دیگر آن حاوی اسید های چرب اشباع نشده و دیگر مولفه های مشابه به روغن بادام شیرین هستند  .   تشخیص بادام تلخ از بادام شیرین از روی ظاهر کاری بسیار دشوار است  . 

خواص دارویی روغن بادام تلخ

·         از بین برد ن چین و چروک پوست  با استفاده از ماساژ این روغن روی پوست صورت

·         درمان ترک خوردگی پوست دست در اثر سرمازدگی

·         درمان زخم هایی که نیاز به چرب کردن و ضد عفونی کردن دارند

·         درمان سیاه سرفه

با توجه به خواص روغن بادام تلخ برای درمان انواع بیماری ها و خاصیت های آن برای سلامت بدن و پوست باید در مصرف آن بسیار احتیاط کنید زیرا مصرف بی رویه آن ممکن است عوارض زیادی حتی مرگ را به همراه خود داشته باشد

 

 

 

بررسی ویژگی های درمانی روغن بادام تلخ

 http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2017/04/sweet-almond-oil-1.jpg

 از مزایای مصرف روغن بادام تلخ چه میدانید این روغن مزایای بیشماری برای افزایش سلامتی پوستتان در بر دارد  ، روغن بادام شیرین در بسیاری از محصولات زیبایی بکار برده می شود   .  اگر فرزندتان از ناراحتی پوستی مانند اگزما رنج میبرد بهتر است از این روغن برای ماساژ پوستش کمک بگیرید   . 

بارها بادام را در جیب پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها دیده‌ایم و یا به وفور از آن میل کرده‌ایم اما اگر با خواص اعجاب انگیز روغن این ماده خوراکی آشنا نیستید با ما همراه شوید  . 

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است  . 

روغن بادام سرشار از ویتامین E ،  اسیدهای چرب اشباع نشده ،  پروتئین ،  پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد  . 

روغن بادام تلخ از بادام‌های با طعم تلخ بدست می‌آید که حاوی آمیگدالین است ،  در این ماده اسید هیدروسیانیک سمی وجود دارد که مصرف خوراکی آن برای بدن مضر و حتی مرگ آور است  .   از روغن بادام تلخ بیشتر برای مصارف دارویی و درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود  . 

اما نوع شیرین آن منحصرا از بادام خوراکی بدست می‌آید و می‌توانید از آن برای درمان حساسیت‌های پوستی حتی در نوزادان استفاده کنید ،  این روغن بهترین کرم برای ماساژ بدن نوزاد پس از استحمام است و به طور کامل جذب بدن نوزاد می‌شود و به این ترتیب از بروز خشکی و حتی اگزمای پوستی در نوزاد جلوگیری می‌کند  . 

بسیاری از شرکت‌های دارویی و سازنده محصولات آرایشی از بادام در ترکیب محصولات خود استفاده می‌کنند ،  شما می‌توانید تنها با خرید روغن بادام شیرین از تمامی مزایای درمانی آن و بویژه خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E موجود در روغن بادام استفاده کنید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید  . 

ویتامین E موجود در این روغن می‌تواند پوست را از آسیب اشعه UV خورشید مصون نگه دارد و نیز از ایجاد چین و چروک‌های پوستی در اثر استرس و بالا رفتن سن بکاهد  . 

از جمله دیگر خواص روغن بادام پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن است ،  این روغن به راحتی به لایه‌های درونی پوست نفوذ کرده ،  آلودگی‌ها و مواد التهاب‌زا را از بین می‌برد  .   افرادی که دارای جوش‌های سرسیاه یا آکنه‌های پوستی هستند می‌توانند از روغن بادام به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست استفاده کنند  . 

برای پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست و حتی نزدیک چشم نیز می‌توانیدازروغن بادام استفاده کنید ،  برای این کار مقداری پنبه را به روغن بادام آغشته کرده و مواد آرایشی روی پوست را به آرامی با آن پاک کنید و پس از دو دقیقه صورت را آبکشی کنید  . 

برای حذف حلقه‌های تیره و سیاه زیر چشم نیز می‌توانید از روغن بادام استفاده کنید ،  برای این منظور هر شب زیر چشم‌ها را با مقداری روغن بادام پوشانده ،  صبح صورت را به طور کامل بشویید پس از مدت دو هفته از بین رفتن نسبی لکه‌ها را مشاهده می‌کنید  . 

برای از بین بردن التهاب ناشی از اگزما و یا بیماری پسوریازیس هم می‌توانید از روغن بادام کمک بگیرید ،  در اثر این بیماری پوست دچار خارش ،  سوزش و قرمزی می‌شود ،  اما می‌توانید با استفاده از آغشته کردن محل عارضه به روغن بادام التهاب آن را کم کنید  . 

از دیگر مزایای استفاده از روغن بادام برطرف کردن قرمزی و التهاب کشاله ران نوزاد به دلیل استفاده از قنداق و پوشک است ،  این نوع درماتیت تماسی می‌تواند باعث درد و سوزش در نوزاد و گریه و بی قراری او شود  . 

در این موارد معمولا پزشک متخصص انواع داروهای موضعی را معرفی می‌کند ،  اما می‌توانید در کنار دارو‌ها از روغن بادام شیرین نیز بر روی پوست نوزاد استفاده کنید  . 

تحقیقات جدید نشان داده است علاوه بر بادام تلخ که برای درمان درد عضلات و گرفتگی مفاصل زانو به کار می‌رود ،  می‌توانید از روغن بادام شیرین نیز برای درمان استفاده کنید  . 

در بسیاری از جلسات ماساژ ،  فیزیوتراپی و آروماتراپی از روغن بادام شیرین به عنوان یک ماده مسکن و آرام کننده عضلات استفاده می‌شود  . 

برای استفاده از روغن بادام شیرین به عنوان ماده تسکین دهنده درد عضلات مقداری از این روغن را روی حرارت ملایم قرارداده تا گرم شود ،  سپس موضع آسیب دیده را که درد می‌کند با مقداری از روغن پوشش دهید  .   در همین زمان یک حوله نسبتاً ضخیم را روی یک کاسه آب جوش قرار دهید تا گرم شود و آن را روی بدن و در محل روغن بادام قرار دهید تا به تدریج اثر درمانی بر روی عضلات ایجاد شود  . 

می‌توانید این کار را هر روز به مدت نیم ساعت بر روی موضع آسیب دیده انجام دهید و تنها پس از چند روز از انجام آن کاهش درد و التهاب را در بدن خود مشاهده کنید  . 

استفاده از روغن بادام شیرین همچنین برای درمان ریزش موی سر و تحریک فولیکول سازی مو‌ها موثر است  .   ریزش موی سر به دلایل مختلفی از جمله استرس ،  سوء تغذیه ،  برهم خوردن تعادل هورمونی و افزایش سن می‌باشد  . 

اما می‌توان با استفاده از مواد مغذی بادام شیرین از جمله کلسیم و منیزیم با ریزش موی سر مقابله کرده و حتی در سنین سالمندی نیز از داشتن موهای پرپشت و زیبا لذت برد  . 

 

  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۶
محمدرضا رزمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">